Seneste nyt

Ændrede åbingstider

Rigtig mange forespørgsler er flyttet fra kontoret over til mailen efter at den blev stemt igennem som kommunikationsvej for beboerne. Samtidig oplever vi meget svingende antal besøg om mandagen. Derfor har vi besluttet os for at forsøge med åbningstider hver anden mandag i stedet: så fremover har vi åbent for besøg mandage i lige uger...

Lad os sammen holde rotterne væk

Det er ved at blive varmere og vi vil gerne undgå episoder med rotter. Tidligere har bestyrelsen haft rottefælder oppe i foreningen, ligesom der er lavet envejs-sluser nede for enden ved vejene, så rotter kun kan komme ud af vores havekloaker og ikke ind. Men rotter kan komme igennem ad mange veje og vi planlægger...

Generalforsamling 2021 flyttes til 21. august

Alle beboere skulle gerne have modtaget nedenstående skrivelse i deres postkasser tirsdag d. 6. april. Hermed også en elektronisk orientering: ———– Kære beboere i Bastiansminde Årets generalforsamling – samt den fra sidste år – var planlagt til afholdelse lørdag d. 17. april. Vi har i bestyrelsen håbet på at det kunne lade sig gøre, men...

Brandklasse-udfordringer ved byggeri

I forbindelse med Bygningsreglement 2018, også kendt som BR18, indtrådte der den 1. januar 2020 regler om indplacering i brandklasser. Der findes Brandklasse 1 til 4. Langt de fleste huse i Danmark vil høre under brandklasse 1, hvilket betyder at man er undtaget for at skulle bruge certificeret brandrådgiver.  Da vi i Bastiansminde er én...

Vil du være med til at sætte kursen for Bastiansminde?

Lørdag d. 19. september klokken 12.00 er sidste frist for at melde sig til en bestyrelsespost. I 2020 er følgende to poster på valg: Formandsposten – Caspar Tribler (modtager genvalg) Bestyrelsesmedlem – Michael Bondo Friis-Hasché (modtager ikke genvalg) Såfremt at du er medlem i foreningen og kunne være interesseret i en af de to poster,...

Havepræmieaften 2020

På grund af situationen med Corona-virus bliver Havepræmie-aftenen i år med tilmelding, så vi kan sikre de rette afstandsforhold/pladskrav. Uddelingen foregår: Mandag d. 31. august klokken 20.00 Vi vil blive glade, hvis du vil komme og være med til at fejre de to vindere af årets haver, så skriv husnummer og antal personer og læg...

Nye skilte i foreningen

Så er der nye skilte på vej i foreningen. De første er allerede kommet op nede ved Englandsvej og har det primære formål at være tydeligere omkring indkørsel forbudt, da vi desværre stadig oplever at biler kører ind i foreningen imod ensretningen. Der er også kommet skilte op omkring hunde, som vedtaget på tidligere generalforsamling....

Klip hækken – så har vi vores på det tørre

Vi har i dag modtaget dette billede fra Københavns Kommune affaldsafdeling, som har modtaget det fra renovationsselskabet i forbindelse med at haveaffald skulle hentes. Vi kan forstå at bilen har kørt igennem og at der er steder hvor hækkene ikke er klippet nok ind. Vi undrer os samtidig over at man ikke, når man nu...

Haveaffald-datoer for Juni

Imens vi venter på ledelsen i Københavns Kommune, har vi fået lovning på en dobbeltafhentning i Juni måned. Det vil sige: A-gangen og B-gangen fra B1 til B30: afhentes onsdag 3. juni på fællespladsen B-gangen fra B31 til B56 og C-gangen: afhentes fredag 5. juni på fællespladsen OBS VIGTIGT: Beholder skal have tydeligt havenummer malet/skrevet...

1 2 3 4 5 6 7
Scroll to Top